niedziela, 1 września 2013

Delirium - Lauren Oliver

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się czym właściwie jest "miłość"? Lena żyje w świecie, w którym "miłość" jest uważana za niebezpieczną chorobę. Chorobę, która sprowadza obłęd i śmierć. I jak prawie każdą chorobę i tę można wyleczyć. Wystarczy przejść zabieg, który zmieni twoje życie. Po zabiegu stajesz się obojętna na wszystko. Zapominasz o życiu przed zabiegiem, o dawnych przyjaciołach. Lenę poznajemy, gdy zbliża się jej test, który wskaże ile punktów otrzymała i na jego podstawie zostanie jej przydzielony partner. Dziewczyna czeka na niego z nie cierpliwością. Jednak kiedy do niego dochodzi wszystko idzie nie tak jak zaplanowała. Pewne wydarzenie w trakcie odpytywania przez komisje ratuje jej sytuację i dostaje drugą szansę.

Pewnego dnia Lena razem z przyjaciółką wybierają się pobiegać. Nowa trasa wybrana przez Hanę doprowadza ich do magazynów labolatoriów, gdzie spotyka Alexa. Już wcześniej go widziała w czasie swojego testu. Spotkanie go zmienia jej życie. Dziewczyna zaczyna dostrzegać rzeczy, które dzieją się wokół niej. A obecność Alexa sprawia, że czuje jak mocno bije jej serce i drżą ręce. Jest tym przerażona i walczy z tym. Szybko jednak uświadamia sobie, że tym nie wygra więc się poddaje temu co nieuniknione. Jej uczuć nie zmienia nawet to, że Alex jest "Odmieńcem". Wręcz przeciwnie poteżne uczucie zbliża ich do siebie coraz bardziej. Lena zmienia się i jest w stanie walczyć o tę miłość. Planują nawet, że razem uciekną po za granice Portland. Czy im się uda? A może jednak rodzina zmusi ją do zabiegu, który sprawi, że zapomni Alexa i swojej miłości do niego?

To niesamowite jak wymawia moje imię.

"Delirium" mnie wręcz zafascynowała. Początkowo akcja toczyła się wolno. Ale z czasem rozkręcała się coraz bardziej i już nie mogłam się oderwać od czytania.

Świat przedstawiony w książce jest dla mnie nie do wyobrażenia. Trudno mi zrozumieć, że "miłość" jest uznawana za chorobę, którą trzeba leczyć. Dla mnie to całe leczenie to jeden pic na wodę. Ludzie po zabiegu zachowują się jak roboty. Są zupełnie obojętni na wszystkich i na wszystko. Płakać mi się chciało kiedy porządkowi strzelili do psa. Jego właściciel nie zrobił nic, tylko wyrzucił go jak śmiecia by zdechł. Jedyną osobą, która się przejęła jest właśnie Lena. Nie umie zrozumieć jak można być tak obojętnym.

Nie możesz być szczęśliwą, jeżeli czasami nie bywasz nieszczęśliwa.

Co do samej książki to jest warta polecenia. Zauważyłam, że ostatnio zaczęła zaczytywać się w książkach tego gatunku. I przyznam, że mi się nawet podobają. Teraz pozostaje mi kupno kolejnej części co mam nadzieję nastąpi w najbliższym czasie. A póki co zabiorę się za "Ostatnią spowiedź. Tom II", który mam już zamówiony i teraz czekam tylko na dostawę.

Miłość - zabije cię i jednocześnie ocali.

Tytuł polski: Delirium
Tytuł oryginału: Delirium
Autorka: Lauren Oliver
Wydawca: Wydawnictwo Otwarte
Rok wydania: 2012
Cena: 32,90zł
Ilość stron: 357




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz