czwartek, 11 lipca 2013

Angelfall. Opowieść Penryn o końcu świata - Susan Ee

Aniele, stróżu mój ... szeptaliśmy przez setki lat. Myliliśmy się. Teraz to właśnie ONE okazały się naszym największym koszmarem.

„Angelfall” autorstwa Ee Susan to pierwsza książka, w której anioły nie są tak dobre za jakie je dotychczas uważaliśmy. Te anioły się okrutne i śmiertelnie niebezpieczne. I pragną władzy nad naszym światem.

Główna bohaterka mieszka w świecie opanowanym przez anioły. W świecie, w którym każdy następny dzień jest wielką niewiadomą. By przetrwać trzeba walczyć.
Młoda dziewczyna Penryn uciekając z domu wraz z siostrą staje się świadkiem walki aniołów. Walki, w której jej młodsza siostrzyczka zostaje porwana przez anioła, a jeden z walczących aniołów traci skrzydła. Zdeterminowana dziewczyna rusza na ratunek swojej kochanej siostrzyce. A przy boku ma tajemniczego anioła, z którym przemierza zniszczone i opuszczone miasta. Choć jej towarzysz jest aniołem z czasem między nimi rodzi się nić zaufania.

Zatrzymuję wózek obok śpiącego mężczyzny. Obok anioła! Chciałam powiedzieć "anioła".

 I tak anioł decyduje się zaprowadzić ją do miejsca, gdzie może znajdować się jej siostra. Wspólna podróż zbliża ich do siebie. Czy Penryn uda się uratować siostrę? Czy tajemniczy Raffe okaże się jej sprzymierzeńcem czy może wrogiem?

- Przyjaciele nazywają mnie Gniew - odpowiada poza kolejnością Raffe. - A wrogowie mówią do mnie Błagam Miej Litość (...)

O tej książce wiedziałam już od jakiegoś czasu. Miałam okazję ją przeczytać dużo wcześniej niż została wydana. Od razu się w niej zakochałam. Jest rewelacyjna. Kiedy więc dowiedziałam się, że ma zostać wydana po polsku byłam w siódmym niebie. "Angelfall" tak właściwie zadebiutowało w formie elektronicznej (e-book). Uzyskawszy świetne recenzje autorka postanowiła wydać tę książkę. Szybko znalazła się na liście najlepszy książek. I z tego co zauważyłam również w Polsce cieszy się popularności, a recenzje są w większości pozytywne.

Jak już dowiedziałam się, że ma być wydana to wystarczyło już tylko czekać aż pojawi się na sklepowych półkach. To bardzo przyjemne uczucie trzymać świeżo wydaną książkę w swoich łapkach. A w szczególności tę. Bohaterka radzi sobie, moim zdaniem, bardzo dobrze w świecie zawładniętym przez anioły. Jest krnąbrna, pyskata a jednocześnie bardzo lojalna wobec rodziny. Dla swojej młodszej siostry zrobi wszystko. Uda się nawet do siedliska wroga.

Nigdy nie zdawałam sobie sprawy, jak wielkim zwycięstwem jest przeżycie kolejnego dnia.

Książkę gorąco polecam bowiem czyta się ją lekko i przyjemnie. Wciąga od pierwszej strony i trzyma w napięciu aż do samego końca.

Tytuł polski: Angelfall. Opowieść Penryn o końcu świata
Tytuł oryginalny: Angelfall
Autorka: Susan Ee
Wydawca: Wydawnictwo FILIA
Rok wydania: 2013
Cena: 36.90 zł
Ilość stron: 308



 


Na ten rok (listopad) jest zapowiadana premiera drugiej części. Oczywiście w Stanach. Wydawnictwo FILIA obiecało jednak szybko ją wydać. Tak więc z niecierpliwością czekam na tę chwilę.

2 komentarze:

  1. Książka była dla mnie niesamowita pod wieloma względami.

    1. Główna bohaterka nie była nadęta i wyniosła, Raffe (pomimo tak oklepanego już wyglądu) nie jest wygadaną szelmą!
    2. Nie lubię książek, gdzie 3/4 jej objętości to przemyślenia. Jednak tutaj było to niesamowicie magnetyczne! Nigdy tak dobrze nie czytało się mi opisów!
    3. Ta książka, to taki powiew świeżości. Niby wszystko oklepane, a zupełnie nowe.

    Jednak tak po prawdzie, mam cichą nadzieję (choć nierealną), że nie będą parą, tylko znakomitymi przyjaciółmi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam na nowopowstale forum o angelfall angelfall.fora.pl

    OdpowiedzUsuń