środa, 23 października 2013

Crescendo - Becca Fitzpatrick

 "Jeszcze dwa miesiące temu Patch był upadłym aniołem. A potem uratował mi życie, odzyskał skrzydła i został moim aniołem stróżem."

Zaczęły się wakacje. Nora i Patch spędzają razem święto 4 lipca na plaży. Wszystko układa się wręcz idealnie. Jednak tego wieczoru coś się zmieni. Między Norą a upadłym aniołem coś się będzie psuło. A na drodze do ich szczęści stoją archaniołowie, którzy nie ufają Patchowi i zrobią wszystko by wysłać go do piekła. Nora nie chce do tego dopuścić i zrywa z nim. Na domiar złego chłopak zostaje przydzielony jako stróż do jej największego wroga ... Marcie. Nora jest przerażona i zrozpaczona, ale na szczęście może liczyć na swoją przyjaciółkę, Vee, z którą nie raz wpakują się w kłopoty. Ktoś "życzliwy" informuje ją, że to Patch jest odpowiedzialny za śmierć jej taty. Dziewczyna początkowo nie chce w to wierzyć. Jednak z czasem dowody, które znajduje świadczą przeciwko upadłemu aniołowi. Prawda, która wychodzi na jaw jest przerażająca a życie Nory ponownie jest zagrożone. Czy tym razem Patch ocali dziewczynę mimo, że nie jest już jej stróżem? Na jaw wychodzi również sekret skrywany przez mamę Nory. Czy Nora wybaczy to, że jej mama ukrywała prawdę o jej prawdziwym ojcu?

"Patch był w moim śnie. Dzieliliśmy go. To w jakiś sposób było realne."

"Crescendo" to kontynuacja przygód śmiertelnej dziewczyny i upadłego anioła. Podobnie jak poprzednia książka i ta trzyma wysoki poziom. Plusem całej książki oczywiście jest boski Patch. Natomiast Nora zasługuje u  mnie na wielki minus. Jej zachowanie jest wręcz irytujące. Na szczęście na koniec idzie po rozum do głowy i znów jest taka jak w "Szeptem". Jak plus możemy również zaliczyć dodanie nowych postaci (zwłaszcza Scotta). Dobre jest również to, że w tej części jest nieco więcej Rixona. Jako minus zaliczyłabym również Marcie, która moim skromnym zdaniem jest bezczelna. Choć miałam nadzieję, że spotkanie tej zołzy zakończy się na "Szeptem" to teraz już wiem, że jeszcze ją spotkamy. Podoba mi się także, że w tej części poznajemy prawdę o śmierci taty Nory i jaki to wszystko ma ze sobą związek. Bo oczywiście jak wiemy spotkanie Patcha i Nory nie było przypadkowe. A tutaj sięgamy nieco wcześniej i dowiadujemy się jak to wszystko się zaczęło i kto naprawdę stoi za zabiciem jej taty. Całość jest równie dobra jak poprzednia i cieszę się, że taka książka powstała.

"- Kocham cię - wymruczał w moje włosy. Jestem teraz szczęśliwszy niż kiedykolwiek wcześniej."

Tytuł polski: Crescendo
Tytuł oryginału: Crescendo
Autorka: Becca Fitzpatrick
Wydawca: Wydawnictwo Otwarte
Rok wydania: 2011
Cena: 32,90 zł
Ilość stron: 395




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz