poniedziałek, 1 września 2014

Po wakacyjny przegląd książkowy :)

No i po wakacjach. Lato w tym roku nawet dopisało (choć nie zawsze). Dla nas moli książkowych pogoda nie ma znaczenia. Czy pada deszcz czy świeci słońce my zawsze znajdziemy czas na czytanie. Jednak chyba lepiej jest gdy na dworze leje bo wtedy z czystym sumieniem możemy usiąść wygodnie w fotelu z książką w ręce. Mogę się pochwalić, że te wakacje były owocne. W wakacyjnym stosiku znajdą się świeżutkie nowości, klasyka czy książki, do których lubię wracać.


  1. Miasteczko Salem - Stephen King
  2. Magiczna gondola, Złoty most, Ukryta brama - Eve Völler
  3. Czerwień rubinu, błękit szafiru, Zieleń szmaragdu - Kerstin Gier
  4. Trylogia władzy. Fałszywy książę - Jennifer A. Nielsen
  5. Gwiezdny Wojownik. Działko, szlafrok i księżniczka - Katarzyna Berenika Miszczuk
  6. Przez burze ognia, Przez bezmiar nocy, Wielki błękit - Veronica Rossi
  7. Magia krwi - Anthony Huso
  8. Intruz - Stephenie Meyer
  9. W otchłani, Milion słońc, Cienie Ziemi - Beth Revis 
  10. BETA - Rachel Cohn
  11. Idealna chemia - Simone Elkeles
  12. Uratuj mnie - Jennifer Echols
  13. Retrum. Kiedy byliśmy martwi - Francesc Miralles
  14. Larista - Melissa Darwood 
  15. Nieuchwytny książę - Julie Anne Long
  16. Piąta fala - Rick Yancey
  17. Czas żniw - Samantha Shannon
  18. Opowieści z Blarnii - Michael Gerber
  19. Artemis Fowl - Eoin Colfer

Ilość stron: Nieskończenie dużo !!!!

Ilość książek pożyczonych lub wymienionych: 9

Najlepsza przeczytana książka: 15 (poz. 2,3,5,6,11,14,15,16,17)

Najgorsza przeczytana książka: 3 (poz.1,12,13)

Książka trudna do zdobycia: poz. 4, 2 (Ukryta brama)

Książki do wymiany: 2 (poz. 12, 13)

Książki mojej siostry: 2 (poz. 18 i 19)

Nieźle :) Nadmiar wolnego czasu został pozytywnie spożytkowany. Jak pisałam wyżej mamy

 tutaj świeżuteńkie nowości (w tym ostatnie części trylogii): Ukryta brama (idealne zakończenie trylogii o podróżnikach w czasie, Anny i Sebastiana), Gwiezdny Wojownik (Pani Katarzyna stworzyła kolejną zabawną książkę) i oczywiście długo wyczekiwana Wielki Błękit. Na pozycji pierwszej mamy klasyka: Miasteczko Salem, na którego już od dłuższego czasu polowałam. Pozostałe książki to te, które kocham i często do nich wracam (przeważnie między kupnem nowej książki).


Co do gatunków to są przeróżne: sci-fi (trylogia autorki Beth Revis, Gwiezdny Wojownik), podróże w czasie (trylogia Poza Czasem - Eve Völler i trylogia Czasu - Kierstin Gier) paranormal romace czy książki z ostatnio modnego gatunku New Adult i Young Adult.

Na liście znalazły się również dwie książki sprezentowane mojej siostrze (poz. 18 i 19). I jedna książka mojej mamy: Nieuchwytny książę (ona bardzo lubi romanse historyczne).

Na szczęście w mojej rodzinie książkowymi molami są zarówno mama jak i siostra (to od niej zaraziłam się czytaniem). Niestety moja babcia nie rozumie naszego zamiłowania do książek i cóż często powtarza: "Po co Wam te wszystkie książki. To tylko marnowanie pieniędzy na bzdury." Nauczyłam się ją ignorować (dowiedziałam się, że babcia słabo czyta) i po prostu udaję, że ją słucham. W końcu szlachta czyta, a plebs ogląda telewizję (np. TRWAM).





I taka jest historia moich wakacji, Teraz tylko trzeba wytrzymać do następnych. Oby tak samo (a nawet bardziej) owocnych niż w tym roku. Mam nadzieję, że w przyszłym roku uda mi się pobić rekord obecnych wakacji i przeczytam jeszcze więcej książek. Podobno jeszcze w tym roku mają zostać wydane: "Znajdę Cię, Crystal", "Tak krucho" - Tammary Webber (zapowiadana na październik), "Rywalki: Książę & Gwardzista", druga część "Piątej fali", "Onyx". Trzymam więc kciuki żeby wszystkie te książki zostały wydane w terminie. A Wy na jakie książki czekacie? 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz